Ikony stanu bohatera:
-Niepokój
Od wersji v2.0q,ikonka lêku pojawi siê, gdy gracz jest albo chory lub otoczony przez zombie za pomoc± zabarykadowanych drzwi lub okna. Obecnie s± tylko trzy sposoby wyleczenia lêku: palenie papierosów, pozostawanie w znacznej odleg³o¶ci od potworów lub rozmawiaj±c z NPC (inne postacie).
-Krwawienie
Postaæ traci krew z otwartej rany, a wiêc traci zdrowie. Poziomy intensywno¶ci krwawienia - oznacza kolor t³a ikony (im intensywniejsza barwa,tym wiêksze krwawienie) - dyktuj±, jak szybko postaæ traci witalno¶æ. Krwawienie mo¿na usun±æ za pomoc± banda¿y.
-Znudzenie
Bohater jest znudzony zbyt d³ugim przebywaniem w jednym miejscu/pomieszczeniu. Ta ikona mo¿e byæ usuwana przez czytanie ksi±¿ek, gazet, czasopism lub pisanie dzienników czy gryzmo³ów, lub spêdzania wolnego czasu.
*Ta ikonka zosta³a wdro¿ona w wersji testowej, ale zosta³a usuniêta z wydanej wersji.
-Zimno/Ch³ód
Charakter pozosta³ na deszczu wystarczaj±co d³ugo, aby zmarzn±æ. Gdy bohater zachoruje, od czasu do czasu - a nawet czêsto - kichnie. Okresowe kichanie bêdzie ha³asowaæ, co mo¿e przyci±gn±æ pobliskie zombie do lokalizacji, w której ostatnio kichn±³ bohater. D¼wiêk mo¿e na szczê¶cie zostaæ st³umiony przez chusteczkê do nosa. Aby korzystaæ z chusteczki, musisz ja umie¶ciæ w jednej z g³ównych gniazd ekwipunku. Oto przebieg choroby:
-Katar
"Niewielkie szanse na kichanie"
-Poci±ga nosem
"Podatny na kichanie"
-Zimno
"Kichanie i kaszel. Szybko¶æ i uzdrowienie obni¿one."
-Ma paskudny katar
"Kichanie i kaszel. Prêdko¶ci i uzdrawianie powa¿nie zmniejszone."
-¦mieræ
Bohater mia³ zbyt du¿e straty, trac±c cale zdrowe i odszed³.
-Zmar³y
"Du¿a szansa na stanie siê jedzeniem dla szczurów"
-Pijany
Charakter wypi³ alkohol i sta³ siê nietrze¼wy. Picie coraz wiêkszej ilo¶ci alkoholu prowadziæ do opicia bohatera. W takim przypadku, postaæ ma zmniejszona dok³adno¶æ/celno¶æ,przez co jest mniej sprawna w walce. Problemy mo¿e sprawiaæ te¿ chwiejna postawa charakteru. Ten efekt zniknie z czasem, a sen przyspiesza proces trze¼wienia. Stany upojenia alkoholowego oraz ich skutki:
-Trochê pijany
"Gdyby jaki¶ alkohol..."
-Pijany
"Koordynacja nieco os³abiona"
-Upity
"Koordynacja os³abiona"
-Ca³kowicie upity
"Koordynacja powa¿nie os³abiona"
-Wyczerpany
Postaæ jest zmêczona przez bieganie i walkê. Bohater regeneruje si³y po przez zatrzymanie siê i stanie w miejscu, lub id±c pieszo zamiast biegania. Im bardziej postaæ jest wyczerpana, tym d³u¿ej potrwa odzyskanie si³, co mo¿e byæ niebezpieczne, gdy do okola jest mnóstwo zombi. Si³a bohatera równie¿ maleje, poniewa¿ jest coraz bardziej wyczerpany, wp³ywa to na zadawane obra¿enia broni± bia³±.
-Umiarkowany wysi³ek
"Rest your legs"
Postaæ staje siê wyczerpana.
-Wysoki wysi³ek
"Can't Run"
Postaæ jest bardzo wyczerpana.
-Nadmierny wysi³ek
"Can barely walk"
Postaæ jest bardzo wyczerpana. Zazwyczaj dzieje siê po pokonaniu bardzo du¿ej odleg³o¶ci lub gdy postaæ jest bardzo obci±¿ona.
-Obci±¿ony
Charakter niesie zbyt wiele rzeczy i nie jest w stanie przenie¶æ ich w zwyk³ym tempie. Ten stan postaci mo¿e byæ osuniêty po przez upuszczenie przedmiotów, umieszczaj±c je w pojemnikach, lub przez spo¿ywanie odpowiednich przedmiotów. Przeci±¿enie prowadzi do szybszego wyczerpania, niemo¿no¶ci wykonania danej czynno¶ci ,a nawet do urazów krêgos³upa.
*Uwaga: Liczby poni¿ej s± dla domy¶lnego stanu bohatera bez Skill'i czy g³odu(pozytywny/negatywny efekt)
-Do¶æ ciê¿ki ³adunek
Waga ca³kowita: 75-120
"Torba jest trochê za du¿a"
Postaæ jest obci±¿ona.
-Ciê¿ki ³adunek
Waga ca³kowita: 121-142
"Prêdko¶æ poruszania siê jest zmniejszona"
Postaæ jest bardzo obci±¿ona.
-Bardzo ciê¿ki ³adunek
Waga ca³kowita: 143-150
"Prêdko¶æ poruszania siê jest bardzo zredukowana"
Postaæ jest bardzo obci±¿ona.
-Niezwykle ciê¿ki ³adunek
Waga ca³kowita: 151
"Prêdko¶æ poruszania siê jest bardzo ograniczona, co powoduje urazy krêgos³upa"
Postaæ jest bardzo obci±¿ona, mo¿e byæ przyczyna utraty zdrowia.
-Zatrucie ¿o³±dkowe
Ten stan, pojawia siê gdy bohater cierpi z powodu niestrawno¶ci lub przebywa zbyt d³ugo na dworze. Jedynym rozwi±zaniem jest pobyt w pomieszczeniu.
-G³ód
Ta ikona reprezentuje stan g³odowy. Czerwone t³o mówi, ¿e postaæ musi szybko co¶ zje¶æ. Zielone t³o pokazuje, ¿e postaæ jest dobrze nakarmiona. Bêd±c dobrze nakarmionym, uwypukla (wzrasta) siê si³a i szybko¶æ leczenia, w zale¿no¶ci od ilo¶ci spo¿ytego pokarmu, bêd±c g³odnym wystêpuje odwrotny efekt (zmniejszenie si³y i szybko¶ci gojenia).
*Ponadto, w zale¿no¶ci od statusu "g³ód", twoja zdolno¶æ przenoszenia przedmiotów siê zmieni.
-Negatywne skutki g³odu
Malo g³odny
"Cos na przek±skê"
Postaæ zaczyna odczuwaæ g³ód.
Brak wp³ywu na zdolno¶æ przenoszenia
G³odny
"Redukcja si³y i gojenia"
Bohater jest g³odny.
£adowno¶æ zmniejszona o 8 punktów.
Bardzo g³odny
"Znacznie zmniejszona si³a i gojenie ran"
Postaæ jest bardzo g³odna i bêdzie musia³a zje¶æ du¿y posi³ek, aby zaspokoiæ swój g³ód.
£adowno¶æ zmniejszona o 16 punktów.
G³oduj±cy
"Postaæ jest bardzo s³aba, zdrowie ubywa"
Postaæ jest bardzo g³odny i zginie, o ile nie zje porz±dnego posi³ku.
£adowno¶æ zmniejszona o 24 punkty.
-Pozytywne efekty g³odu
Nieco g³odny
"Krótki okres uzdrawiania i wzmocnienie si³y"
Bohater nie jest g³odny, na razie. Gracz leczy siê szybciej a jego si³a ro¶nie.
Nakarmiony
"Gojenie siê ran i wiêksza si³a"
Postaæ jest pe³na. Gracz leczy siê szybciej a jego si³a znacznie wzrasta.
Dobrze nakarmiony
"D³ugotrwa³e uzdrawianie i wzmocnienie si³y"
Postaæ jest bardzo pe³na. Gracz leczy siê szybciej, a jego jest o wiele wiêksza.
Bardzo dobrze nakarmiony
"Bardzo d³ugotrwale uzdrowienie i wzmocnienie si³y"
Postaæ jest pe³na, i nie bêdzie g³odna przez d³ugi czas. Gracz leczy siê szybciej a jego si³a jest znacznie wiêksza.
Znalezione bledy t³umaczenia proszê pisaæ na moje PW
W±tek w ci±g³ej rozbudowie...proszê o cierpliwo¶æ
Ostatnio edytowany przez Susek (2012-05-12 19:13:51)
Offline